Hürrem | Konular | Kitaplar

Hürrem Sultan nasıl öldü

Konu ile ilgili yorumlar 13. sayfadasınız.
Konuya tekrar dönmek ya da konuyu okumak için buraya tıklayınız.

375 yorum 13. sayfa

CVP:Her çöküşün, sorunun bir

Merkezi yönetim çok aşırı güçlü diye 1908 ittihatçılar isyan etmedi mi?

sen neyin zayıflamasından bahsediyorsun. Padişah tek otoriter ve tek güç diye kıyamet koparmadılar mı?

seninki tamamen takıntı olmuş

04.03.2012 - özgür

1908 de merkezi yönetim

1908 de merkezi yönetim güçlenmeye başladığı için isyan çıkardılar..Adamlar zayıflamış olan yapı içinde istediklerini küçük bir baskıyla yaptırabiliolarda..Güçlenmeye başlayan yönetim onların çıkarlarını tehtit ediyordu..Merkezi yönetim iyice rayına oturmadan al aşşağı ettiler..Yani iş çoktan bitmişti...

06.03.2012 - morkan

1=Gitmek fethetmek için evet

1=Gitmek fethetmek için evet bir nedeni var OSMANLININ ekonomisi sefer politakası üzerine kurluydu ((bir nevi sömürgecilik ))Sürekli olarak yeni yerler fetetmek zorundaydırlar.Savaş olmadanda okonomi politikası değiştirilerek ayakta durunabilirdi.Ki bunun için Orayı burayı arayıp bulan yeni ticari rotalar hazırlaayıp bizi köşeye sıkıştıranların önü kesilmeliydi..Ki Kanuniden sonra bunu başarabilecek pek fazla kişi devletin başına geçmemiştir.Gçen 3-5 padişahta bozulan merkezzim yönetim yüzünden devlet yapısı ve içinde çıkan sorunlarla uğraşmaktan bu meselelerle uğraşamışlardan..

2=Yukarıdaki yazzıda olduğu gibi adamlar etrafımızı kuşatıyordu.!!!Onların durdurulması gerekliydi..

(Allah'tan başka kimsenin sınırsız gücü yoktur..)Haklısın ama en azından etrafında büyümekte olan kendini dost gibi gösteren düşmanlarına engel olabilecek kadar gücü vardı..
Mekke zaten bizim elimizdeydi ???(Hac meselesini diorsan o ayrı)))

Merkezi yönetim(OTORİTE) yoktu demiyorum zayıftı bitme noktasına gelmişti!!!!

06.03.2012 - morkan

Diziye atıfta bulunuyorsunda

Diziye atıfta bulunuyorsunda söylediğin şeyler neredeyse tamamiyle diziyle alakalı..Her insan belirli bir mevkiye gelidkten sonra dahada fazla mevki/yükseliş güç ister..Her ne kadar Hürrem sultan sevmişde olsa Güç hırsana mani olamamıştır..O kadarda iyi bir insan değildi kusra bakma ama..



,((''HÜRREM SEVMİŞ HAYATINDAN,CANINDAN OLMUŞ''))

Hürrem öldürüldüde bizimmi haberimiz yok biz eceliyle öldü diye biliyorduk ??? :)

06.03.2012 - Morkan

CVP:1908 de merkezi yönetim

Merkezi yönetimi kafaya takmışsın sen.

1908 merkezi yönetim isyanı değil, dış güçlerin müdahelesidir. Tıpkı şu an ki arap baharı gibi.. o dönemde bir osmanlı baharı yaptılar. padişah kaddafi gibi tuzaklarına düşmedi. ya da neydi onun adı esed mi esad mı neyse onun gibi direnmedi.. Kan dökmeden orduyu tertemiz teslim etti, sonraki savaşlarda içte yıpranmış bir devlet bırakmadı..

07.03.2012 - bahar

1908 deki isyan içeride

1908 deki isyan içeride kendiliğinden oluşmuş bir isyan gibi bişey söylemedim...Benim kasdettiğimde zaten dış güçlerdi.!!!

O dönemdeki padişah yani 2.Abdulhamit Han o isyana müdahale edip kan dökmedi haklısın..Çünkü oda biliyordu bu isyanı bastırsa yenisi çıkacak /çıkartılacak... Sonraki savaşlarda yıpranmış bir devlet bırakmadıda ne?? Devlet zaten yıpranmış yıkık dökük bitmiş bir haldeydi....Deveti biraz toparlamıştı ama nafile ülke çoktan kaybedilmişti....

Evet merkezi yönetime taktım kardeş...Devletin yönetiminden bahsediyoruz yönetim başarısız ve umursamaz olursa o devletin başına her şey gelir...

07.03.2012 - Morkan

tamam mustafyı öldürdü

tamam mustafyı öldürdü diyelim kendi evlatlarından padişahlık yeteneği olanlar vardı bunları da hürrem sultan mı öldürdü
hürrem sultanımızın ve bütün sultanların mekanı cennet olsun

11.03.2012 - seda

anne

her anne kendi evladını korur ve onun yükselişini görmek ister bu nedenle hürrem sultan asla suçlanmamalı ve tarihte hakkında kötü bilgiler verilmemelidir o da evlatları başa geçsin diye aradaki tek engel olan mustafayı öldürtmüştür size söylüyorum ölmüş bir kadının ardından konuşmak günahların en büyüğü hürrem sultanın günahları sizinkileri yanında küçücük kalır

26.03.2012 - Ziyaretçi

cevap

Cvp adli yazan kisiye diyorum SIZ ne kadar Cahilsiniz,bakin arkadas gayet acip ve net tarihi yaziyor size siz hala hayal ürünümü kuruyorsunuz diye soru soruyorsunuz,bence tartismadan öne tarihi iyice ögrenmelisiniz,hem gelecek nesillerinizede iyice aktarmaniz icin.iste osamnlinin sonu siz gibi cahillerin vede taht sevdasinda hirsi ugruna yok eden hürremler sayesinde olustu..

05.04.2012 - Ziyaretçi

Peki bir anne kendi evladini

Peki bir anne kendi evladini korurken baskasinin sucsuz evladina zarar verirmi?
Nasil bir annedir bu? Eger kendi evlatlarina o zarar verdigi kisiden bir zarar gelse
anlarim kendi yavrusunu korumak icin yapiyor derim fakat o kisi kendi evlatlarindan
daha büyük ve daha basarili diye bunu yapma yetkisini kimden aliyor.
Yaziklar olsun böyle topluma, anneymis. Fedakar, baskasinin yavrularina bile annelik yapan
güzel annelerimize hakaretin alasidir bu!! ANNEYMIS hey allahim yarabbim. Ayrica sarhos selimin basarisizligi yüzünden cöktü osmanli. Baslangici buydu orada patlak verdi ve birtürlü toparlanamadi. Biraz mantikli düsünün!

17.05.2012 - Ziyaretçi

Insan kendi babasindan

Insan kendi babasindan beklemez öyle birsey. Sen babanin yanina gidince kelleni koruyo olabilirsin ama baba candir. Sehzade Mustafada babasina güvendigi icin koruma geregi duymuyor kellesini. Eger düsmani olsa anlarim. O pek korudugunuz Hürrem Sultan doldurmasaydi Sultan Süleyman vicdan azabi cekmeyecekti. Baskalarinin akibetiyle ilgili karar vermeye calisirken Allahü tealanin kendisinden büyük oldugunu düsünmemis sanirim. Gördügümüz gibi kendide göremedi cok istedigi evladinin tahta ciktigini! Sarhos Selim cok güzel yönetti Osmanligi senin gözünde fakat Mustafa gecseydi tahta belki suanki Türkiye cok farkli olacakti!!

17.05.2012 - Ziyaretçi

bilerek konuşun

"Eger kendi evlatlarina o zarar verdigi kisiden bir zarar gelse
anlarim" demişsin ama hürrem'in büyük oğlu mehmet'i mahidevran'ın öldürdüğünü bilmiyosun galiba..

18.05.2012 - Ziyaretçi

:))

ya onu bunu bırakn da bu hafta muhtesem yuzyılda neler olacak bakalm meraktan catlıcamm :D

23.05.2012 - CILEM

ayyyy bendeeee

ayyyy bendeeee

24.05.2012 - :):)

çok doğru

Son derece doğru bir yorum yapmış kardeşimiz. Üzerine söylenecek söz yok. Süleyman han'ın bitmek bilmez Hürrem tutkusu yüzünden Osmanlı Devleti çok erken bir çağda duraklama devrine girmiştir. Şehzade Mustafa'nın Padişah olması, Osmanlı'ya çok önemli bir güç verecekti ama malum nedenlerden dolayı olmadı. Bu yüzden Hürrem'e rahmet okumak ve dua etmek gelmiyor içimden, çünkü o Osmanlı Devletine en büyük zararı verenlerden biridir.

28.05.2012 - bumin

Konular