Hürrem | Konular | Kitaplar

Hürrem Sultan nasıl öldü

Konu ile ilgili yorumlar 11. sayfadasınız.
Konuya tekrar dönmek ya da konuyu okumak için buraya tıklayınız.

375 yorum 11. sayfa

Çok haklısın arkadaşım. Bilim

Çok haklısın arkadaşım. Bilim ve tekniği ön plana geçirebilen ve yeni topraklar fethedip zenginliklere el koyan batı osmanlının kılıçla topla tüfekle sürdürmeye çalıştığı egemenliği sonlanrırmıştır.

22.02.2012 - Ziyaretçi

CVP:hürrem sultan

Şehzade mustafa iddia ettiğiniz gibi başarılı olsa idi önce kendini (eğer varsa) entrikalara karşı koruyup tahtı hak etmeliydi.. Kendi kellesini koruyamamış birinden gelecek beklemek, sadece bir hayaldir..

23.02.2012 - beklenti

yok ya ben kendi halkımı

yok ya ben kendi halkımı tanıyamıyorum artık ölmüş birkişinin ardından konuşmak hangi müslümana yakışır anlamıyorm.Biz bu kafada iklen iyi yapmış hürrem toprak genişletip napıcaz avuç kadar olan yerde bile yobazımız cahilimiz o kadar çok ki hiçfazlalığa gerek yok. sizin gibiler sayesinde bazen bir çok şeyden utanasım geliyor sizin gibi düşünenlerle aynı toprağı aynı dini paylaşıyor olmak çok kötü.kalplerinize merhamet versin

23.02.2012 - Ziyaretçi

Helal Olsun !

Hürrem Sultan dizideki kadar entrikacı değil ama Osmanlıyı kısmen yıktığı gerçeği tartışılamaz..


Osmanlı'nın yabancı kadın sevkine ve uçkuruna yenik düştüğünün kanıtıdır.Helal Olsun kadına! Osmanlı'ya yüzyıllar boyunca süren bir ders verdiği için.. Böylece sultanlar da anlamıştır ; kadınların sadece kendi istekleri için varolmadıkalrını !
İyi olmuş, Çok iyi...

23.02.2012 - Esin

Bilip bilmeden konuşma

Bilip bilmeden konuşma kardeş.....!! Kadının bizim tarihimize verdiği zarar şu an bizim onn hakkında konuşmamızdan daha beter.......

23.02.2012 - Morkan

Boş boş konuşma kardeşim

Boş boş konuşma kardeşim aşağıya bi ton yazı yazdık önce bi onları oku...

(Yine söylüyorum=)Eğer Osmanlı'nın merkezi yönetimi bozulmasaydı biz bilim teknik askeri vs hertürlü alanda onlardan ileri olurduk!!!!

23.02.2012 - Morkan

Bilip bilmeden konuşma

Bilip bilmeden konuşma arkadaşım.Madem bişey bilmiyorsun buraya yorum yazma bari..

(Entrikalar eğer varsa diyorsun)Taht kavgaları için herzaman asray içinde entrikalar dönmüştür.Bunu bugün herkes(senin gibi bilgisi olmayanlar hariç!!)Şehzade Mustafanın öldürülmeside bu entrikaların zaman içinde tepeye ulaştığı dönemlerden biridir!!!!


Şehzade Mustafa kendini koruyamadı.Çünkü=
Kendi masumiyetine ve babasının adaletine güveniyordu!

Şehzade Mustafa Kanuni'nin en büyük , en eğitimli , ve tahtı gerçekten hakeden oğluydu...Hürrem sultan kendi çocuklarından birini padişah yapıp kendiside valide sultan olmak istiyordu.Ancak Kanuni'nin Mahidevran Sultandan olma oğlu Şehzade Mustafa bu yolda karşısındaki en büyük engeldi.Şehzade Mustafa kural üzerine veliaht şehzadelerin sancak beyliği yaptığı manisada idi.Hürrem Sultan türlü uğraşlarla manisaya en büyük oğlu Mehmet'i sancak beyi yaptırmayı başardı ancak mehmetin ani ölümü çıkması beklenen taht kavgasına engel oldu!

Şehzade Mustafa tekrar manisaya atandı. Hürrem sultan tekrar işe koyularak Mustafa'yı bertaraf etmeye çalıştı..Halk , ulema ve YENİÇERİLER Şehzade Mustafa'yı destekliyorlardı.Hürrem Sultan (İbrahim Paşa'nın öldürülmesini ardından atanan)veziriazam Rüstem paşa ile kızını evlendirerek yüksek derece güç topladı.Bu tarihten sonra ikili sürekli olarak padişahı dolduruşa getirmeye başladılar.Rüstem paşa Şehzade mustafanın mührünü bastırarak iran şahına onun ağzından mektup yazdı!!!Gelen cevabıda sanki mektupları ele geçirmişcesine Kanuni'ye sundu.Kanuni bu duruma çok üzülmüştü..Bir süre sonra Rüstem paşa sefere çıktığında uğradığı yerlerdeki halkın Şehzade Mustafa hakkındaki görüşlerini padişaha bildirdi...(Tabi halk kanuniden sonra Mustafanın tahta çıkmasını uygun görüyordu hatta Kanuni'nin tahtı Mustafaya bırakmasını bile söylüyorlardı..Çünkü Kanuni yaşlanmıştı doğru düzgün sefere çıkmaz olmuştu.)Padişaha mektuplarıda hatırlatmayıda unutmadı tabi.Kanuni hürreminde gazıyla tagtın elinden gideceğini düşünerek oğluna iyice düşman olmuştu.(BU ARADA RÜSTEM PAŞAYA BUNLARI YAPMASINI SÖYLEYEN VE YOL GÖSTEREN HÜRREM SULTANDI..))

Kanuni Rüstem paşaya geri dönmesini söyledi ve bir süre sonra kendisi sefere çıktı..Tüm şehzadelerinide yanına çağırmıştı.. Şehzade Mustafa da Konya bölgesinde orduya katılmıştı..Babası Mustafayı akşam saatlerinde çadırına çağırdı.Çevresindekilerin öldürüleceğine dair ihtarlarına rağmen hürremin bu kadar fazla babasına ekileyemeceğini düşünüyor , babasının adaletine güveniyordu..Anck KANUNİ FATİH KANUNNAMESİ GEREĞİ oğlunu boğdurtacaktı))Mustafa çadıra girdiğinde babasını bulamadı etrafına bakınırken çadırdaki bölmelerin içinden 7 tane dilsiz cellat çıktı.Cellatlar Mustafa saldırdılar ancak bir türlü yere yatıramadılar..Dışarıdan Mustafanın çok sevdiği harem ağalarından biri girdi.Mustafa kendisine yardım edeceğini zanneti ancak harem ağası alçakca bir şekilde Mustafanın sırtına balta saplayarak yere düşürdü..Yere düşen Mustafayı cellatlar domuz bağıyla boğdular.(ÇELME TAKTIĞIDA SÖYLENİR.)(Rivayete göre Kanuninde çadırda olğu söylenir..)Öldürüldükten sonra Mustafanın cesedi kapının önünde direğe asılır...Bunu gören yeniçeriler anında isyan çıkartarak Sorumlusu olduğunun düşündükleri Rüstem paşanın çadırı basarak öldürmek isterler.Ancak Rüstem paşa çoktan kaçmıştır..Yeniçerilerin zapdedilemediğini ve halkında aşırı derece kızdığını gören padişah rüstem paşayı görevinden azleder anacak boşuna sonra geri döner..

Bu günden sonra yeniçeriler ve anadoludaki halk sarayla ilişkilerini kesmeye başladılar.

(((Kendi kellesini koruyamamış birinden gelecek beklemek, sadece bir hayaldir..)))O tahta geçseydi seferler sürecek devlet duraklama devrine girmeyecekti..Kanuniden sonra tahta 2.Selim tahta geçmiştir ve hiçs efere çıkmayarak devleti duraklama devrine sokmuştur..

23.02.2012 - Morkan

Belkide diye bir şey yok!!!!

Belkide diye bir şey yok!!!! Eğer ŞEHZADE MUSTAFA tahta geçseydi devlet yükselişe devam edecekti bu tarih kitaplarında anlatılan çöküş sebepleri hayal olacaktı!!!

23.02.2012 - Morkan

CVP:Belkide diye bir şey yok!!!!

Nereden biliyorsun? Elinde belge mi vardı yükselişin devam edeceğine dair?

1683 viyana kuşatması sonra merzifonlu kara mustafa paşa idam edildi. Aynı şekilde belki idam edilmese tekrar ordusunu toplayıp viyanayı feth edecekti demek ne kadar doğru?

Ya da fatih sultan mehmet sonrası beyazid değil de cem sultan padişah olsa idi belki de amerikayı feth edecekti demek ne kadar doğru?

Ortada gerçekten bir başarısızlık var. Şehzade mustafa gerçekçesi ne olursa olsun TAHT yolunda kendini koruyamamış ve kaybetmiş..!

Savaşlar sadece bilek gücü ile kazanılmıyor. Askeri deha da gerektirir. Doğru strateji, doğru taktikte gerektirir.

Bu bir taht mücadelesidir. Ve ikinci selim bu mücadelede doğru hamleyi yapmış ve tahtı hak etmiştir. Bazen hiçbirşey yapmayıp itaat etmek bile çok şeyi değiştirebilir..!

23.02.2012 - itaat

CVP:Bilip bilmeden konuşma

Siz sadece seneryo yazmaktasınız. Bir varsayım üzerine hareket etmektesiniz.

Varsayımlar:

1. Kanuni Aciz güçsüz aciz eli kolu sadece rüstem paşaya bağlı başka hiç adamı yok. istihbaratı bilgileri, feraseti yok.

2. varsayım hürremin tamamen etkisinde. ve hürrem tamamen meydanı boş bulmuş durumda istediği gibi at koşturmakta.

3. varsayım şehzade mustafa asla isyan etmedi. ortaya atılan iddialar ise tamamen bir tuzak yalan dolan dalavere ve şehzade adına yazılmış mektuplar..

4. varsayım kanuni hiç bir farklı kanallarla araştırma yapmadı. direk kandı inandı ve hesabını sormadan adaletsizce öldürttü..

Kısaca kanuni bunadı. Bunak biriydi. iktidar sahibi değildi diyorsunuz.

Siz böyle inanmaya devam ediniz. Böyle kabul ediniz. Bu sizin inancınız olsunuz..

Biz ise;

- Kanuni Allah Dostudur. Evliyaullahtandır..

- Kanuni firaset sahibidir. Peygamber efendimiz müslümanın firasetinden korkunuz. çünkü o Allah'ın nuru ile bakar hadisine inan müslümanlarız. Kanuni gibi biri için firasetsiz olduğunu düşünmek onun gaflet içinde olduğunu iddia etmek başka bir firasetsizlik ve gaflettir..

- hürremin hiç bir dahlinin olduğunu düşünmüyoruz. Buna dair belgede yoktur..

- Şehzade mustafa isyan etmiştir.

24.02.2012 - firaset

CVP:Bilip bilmeden konuşma

O kadını bize böyle lanse edenlerin bu topluma verdiği zarar nedir acep?

Delinin biri kuyaya taş atmış kırk akıllı çıkartamıyor..

24.02.2012 - kuyu

ne zararı vermiş,filme mi

ne zararı vermiş,filme mi aldandın,reytin kırma uğruna hürrem sultanı kötülediklerine mi inandın tarih okumanı tAvsiye ederim ....

24.02.2012 - Ziyaretçi

Yükseliş devam etmesi için

Yükseliş devam etmesi için devletin başındakinin askeri ve politik olarak bir yönetici vasıflarına sahip olması ve bu yönce eğitilmiş olması gerekirdi..

Kanuni döneminde bu vasıflara sahip tek şehzade , Şehzade Mustafa idi.Kanuniden sonra Tahta 2.Selim geçti ve kendisi sefere çıkmayarak devleti duraklama devrine sokmuştur..Yani Şehzade Mustafa geçseydi devlet duraklama devrine girmeyecekti.(Bunu bu gün Tarihçilerin %90'ı kabul eder...)))

(((1683 viyana kuşatması sonra merzifonlu kara mustafa paşa idam edildi. Aynı şekilde belki idam edilmese tekrar ordusunu toplayıp viyanayı feth edecekti demek ne kadar doğru?))))

Öncelikle o ordu onun değil padişahındır ve padişah kendisi sefere çıkmamıştır..Eğer padişah yöneticilikten anlayan birisi olsaydı oraya kendisi gider ve o şehri alırdı.(1683 yılında şehrin alınamamasının nedeni merzifonlunun yeniçerilere şehri yağma ettrimemek istemesidir.)(İşte burada bize Kanuniden sonra 2. Selimle birlikte devlet idaresinin bozulduğunu gösterir..))

(((Ortada gerçekten bir başarısızlık var. Şehzade mustafa gerçekçesi ne olursa olsun TAHT yolunda kendini koruyamamış ve kaybetmiş..!)))Haklısın bir yanda Padişahın her yanındaki Hürrem sultan bi yanda HÜRREMİN adamı Kanunin sağ kolu Rüstem paşa BİR yandada paitahttan uzakta manisada sancak beyliği yapan Mustafa gerçekten çok adil bir durum...( Ha mustafa bunlara rağmen onlarla baş edebilirdi ama babasına karşı isyan çıkarmak istememeştir.!!

(((Bu bir taht mücadelesidir. Ve ikinci selim bu mücadelede doğru hamleyi yapmış ve tahtı hak etmiştir. Bazen hiçbirşey yapmayıp itaat etmek bile çok şeyi değiştirebilir..!)))

Ne hamlesi? Madem bilmiosunuz yorum yazmayın bari karrdeşm.....Şehzade selim tahla lakası olmayan tahttan uzak duran kendini (şu anki tabitiyle)Gece hayatı ve karıya kıza adamış biriydi.Başka şehzade kalmadığı için babası öldüğünde o tahta çıkmıştır..(Ömründede hiç Sefere çıkmamıştır.)!!!!

24.02.2012 - Morkan

(((Senin varsayım dediğin

(((Senin varsayım dediğin hayatın ve tarihin gerçekleştirmiştir.)))

Kanuni Rüstem paşaya değil Hürrem sultana bağlıydı.(RÜSTEM PAŞADA HÜRREMİN SÖYLEDİKLERİNİ YAPIYORDU.)Kanunin elbette istihbarat birimleri vardı ama bunlardan Veziazamanında haberi vardı ve bu istihbaratları ona göre şekillendirmiştir..(Kanuniye sahte evrakları kim getirdi zannediyorsunuz.)

Bu gün senin gibi 1-2 kişi haricinde herkes Mustafanın isyan çıkarmadığını biliyor..O dönemde taht kavgası vardı.(Hürrem çocuklarından birini tahta geçirmeye çalışıyordu devletin ileri gelenleri halk v.s ise Şehzade mustafayı destekliyordu.)

Şehzade Mustafa saten kanun gereği boğdurtulmuştur..Eğer Kişinin tahtta gözü varsa ve buna dair elde kanıt varsa katli vaciptir..(FATİH KANUNNAMESİ)Eh senin suçsuz gördüğün hürrem sağolsun üç beş tane sahte delil sundurmuştu bile.!!!!!!!!!

Sana Kanuni Allah Dostu değildir diyen var bire cahil..

O dönemde=

Yeniçeriler ayaklanmıştı bir bildikleri yokmuydu sence?

Mustafa hakında devletin başındakileri suçlayan yüzlerce şiir yazı v.s yazılmıştır bi bildikleri yokmuydu sence.

Anadolu halkı hiç bir suçu yoktu boş yere boğdurtuldu diye saray bağlarını minumum seviyeye indirmiştir bir bildikleri yokmuydu sence..

Şehzade Mustafanın isyan etmiştir demek cahilliktir tamamiyle.Ne yapmış ordusunu toplayıp babasıylamı şavaşmış ne anlatıosun sen bi bilginiz yok madem şuraya yorum yazmayın kardeşim ozaman!!!

24.02.2012 - Morkan

ama en iyisi

bence en iyisini yapmış bn olsam bend ole yapardım ömrünü bi cariye olarak gecirmek yerine en gçlü olmak için çabalamış mustafa ona engel oluyodu her ne kadar osmanlı bi bakma onn yusunden yıkılsa da insan kenini düşünür bak basıt bi cariye kole olarak oleckken resmen dünyayı yöneteek olmuş

25.02.2012 - Ziyaretçi

Konular