Hürrem | Konular | Kitaplar

Hürrem Sultan nasıl öldü

Konu ile ilgili yorumlar 16. sayfadasınız.
Konuya tekrar dönmek ya da konuyu okumak için buraya tıklayınız.

375 yorum 16. sayfa

Saçmalık

Ben tarihi okudukça bu kadına LANET okuyorum ki tarihte yazılanlar %99 doğrudur adım gibi eminim.Yukarıdaki yazının tamamen saçmalık olduğunu düşünüyorum.Heleki fatiha okuyun kısmı. Siz pembe hayal alemlerinde yaşayın. Hırsı gözünü kör etmiş riyakar entrikacı bir kadın hürrem.Sırf Süleymanın gözüne girmek için hayır işleyen hürrem.Ya bir kitao belki taraf tutar bütün kitaplar mı yalancı. Şehzeadenin katlindeki rölü ne kadar halsiyetsiz bir insan olduğunu belli etmiş.Annesine çektirdiklerinden dolayı Mustafa beni yaşatmaz çocuklarımıda yaşatmaz diye Şeytani planlarına başlar Rüstem Paşa halsiyetsiziyle. Körmüsünüz kardeşim, Onun soyundan gelenler Osmanlıyı gerilemeye sokmuştur. Bunada bir kılıf uydurursunuz artık.Hürrem MELEK MELEK.

16.09.2012 - Mustafa

CVP:Saçmalık

Doğru olduguna adım gibi eminim diyorsunuz.. Ve devamında " Hırsı gözünü kör etmiş riyakar entrikacı bir kadın hürrem." diyorsunuz..

Asıl gözleri kör ve gerçeklerden bihaber kişi siz olamaz mısınız? Okuduklarınızın tamamı son yüzyılda ortaya atılmış abartılmış ve tamamen osmanlıyı yatak odasından vurmak üzere kurgulanmış seneryolardır. Siz 400 yıl öncesi ile uğraşırken günümüzde bu ülkeyi param parça etmeye çalışanlardan habersiz yatağınızda mışıl mışıl uyumaktasınız..

Gerçekleri görün ve uyanın

16.09.2012 - yazık

Ortalama bir zeka için

Şimdi ortalama bir zekanın kurgulayabileceği karşılaştırmalar yapalım hiç bir belgeye, söylenceye, yanlı ya da yansız tarihçilere dayandırmayalım aynen sizin yaptığınız gibi öyle üstün körü bir giriş yapalım. 1299 dan 1923 yılına kadar varlığını devam ettirmiş Abdülmecidi de sayarsak 37 padişah görmüş bir devlette neden hürremden başka sultanlar konuşulmuyor? zira Ertuğrul gaziden (Nilüfer hatun "Holifera") beri köken olarak gayr-i türk gayr-i müslüman hatunlar, sultanlar vardır. Fakat sadece ve sadece hürrem konuşulur. Ben hürrem iyidir yahut kötüdürü tarihçilere bırakalım derim, cennet mekandır yahut cehenneme odundur u da Allah bilir diyelim derim. Şeyhzade Mustafa neden öldürüldü? Babasına karşı geldi? Tahtı haketmeden sakal bıraktı... diye uzatarak suçu tamamiyle Kanuni üzerine atıp Kanuninin "TEK" Adem olma hırsı için mi katlettirdi diyelim? hürrem Allahın sevgili kuluydu o bir melekti diyelim mi? Şeyhzade mustafaya babası bile tahtın tek varisi gözüyle bakmaktaydı, halkının gönlünde taht kurdu, yiğitti, mertti, cömertti, gözü karaydı en iç acıtanıysa belki bir zamanlar babasıyla aynı olan kaderi paylaştı hürremin gelmesiyle kendi evini terk etti, babasının kucağını terk etmek zorunda kaldı anasıyla Edirneye gitti. Şeyhzade Mustafa suçluydu!!!... Hürremden olma küçük kardeşi şeyhzade cihangir ağabeyinin ölümüne dayanamadı zaten hastaydı kahrından öldü. Koca bir anadolu Şeyhzade Mustafaya ağladı, ağıtlar yakıldı, isyanlar çıktı. Evet Şeyhzade Mustafa suçluydu binlerce yıldır Türk Hanedanlarının, ulularının kanı akıtılmamıştı, Şeyhzade Mustafaya kanlı bir ölüm reva görüldü "hürrem döneminde"!!!Hürremin oğlu II. Selim nam-ı diğer Sarı Selim halk arasında müptela selim, azgın selim (Ölümü Haman sefası sırasında cariyeyi kovalarken öldü)... Osmanlı daha beylik zamanlarından Cihan İmparatorluğuna kadar bir çok kez çalkantılı günler geçirdi, her seferinden yeniden canlandı öyleki Ankara savaşının hemen akabinde bile toparlanıp savaşabilecek duruma geldi. Ama ne hikmetse O cihan imparatorlupunun güneşi hürrem zamanında ışığını yitiriverdi yavaş yavaş sönüverdi... Daha sayılabilecek binlerce karşılaştırma var hepsi "Hürrem" dönemine denk gelir... Tesadüf mü? siz öyle kabul edebilirsiniz. Başta dediğim gibi ortala bir zeka, bunun altındaysanız eğer; Hala Hürrem O bir MELEKti...
Evet son sözümü Tek Adem, Cihan Padişahı, Işığımız, Birliğimizin yeganesi KANUNİ ve onun biricik zevcesi MELEK olan Hürreme ithaf ediyorum...
Bir ŞEYHZADE MUSTAFAM için yansın tüm hürremler

26.09.2012 - Ziyaretçi

ağzınıza ve yüreğinize

ağzınıza ve yüreğinize sağlık, size aynen katılıyorum

14.10.2012 - bilgehan kunt

acaba bilgiler doğru muuuuu?

acaba bilgiler doğru muuuuu?

19.10.2012 - ipek nokay

Hürrem sultan entrikacı

Hürrem sultan entrikacı biri.erhan afyonlu anlatıyor bunu tarihçileri dinleyelim..ayrıca osmanlıda hanedan türk değil Orhanbey dışında çoğunun anası rus frenk,italyan.. falandı.kızgınlıgım osmanlıya neden tek kurşun atmadan batı trakyayı ve rumeliyi verdi.neden fransız ihtihaline karşı önlem almadı ayaklanma ve dagılmaları önleyemedi..neden vahdettin ingiliz donanmalarını izledi işgal yıllarında zamanı geri döndürüp sormak isterdim.. ayrıca muhteşem yüzyıl dizisini çok saçma buluyorum dizi sarayı öyle bir anlatıyorki adeta muhteşem kerhane demek daha dogru olur gerçekleri yansıttıgını düşünmüyorum..

20.10.2012 - Ziyaretçi

CVP:Hürrem sultan entrikacı

Erhan afyoncunun kendisi entikacı olmasın

Balkanları neden kaybettik? Osmanlıya neden kızıyorsun ki? 1912 yılında balkan savaşında çıktı elimizden.. iktidarda osmanlı değil ittihat ve terakki mikropları vardı. selanik kökenli bu cemiyet osmanlının sonu oldu.. bence tarihi iyi araştır..

20.10.2012 - bilgin

tebril ediyorum. bu yazi her

tebril ediyorum. bu yazi her yerde paylasilmali. Sirf dizide Hurremi sevdiler diye cicek hastaligindan olen Sehzade Mehmeti Sehzade Mustafanin oldurdugunu soyleyerek iftira atanlar var... Insanlar hile hurdaya alkis tutuyor.

30.10.2012 - mesude

mustafa -selim

kim gelirse gelsin,pek birşey değişmeyecekti,batıdaki coğrafi keşifler,amerikanın bulunması,rönesans ve milliyetçilik akımları bütün dünyayı etkisi altına almıştır.Osmanlı çok uluslu bir devlet olduğu için bu durum onu çok etkilemiştir ayrıca ticaret yollarının yerdeğiştirmesi de osmanlı için büyük gerilemeleri beraberinde getirmiştir.yani mustafa tahta çıksa ne yazar selim çıksa ne yazar ...osmanlının bitme nedeni bu değil...

31.10.2012 - seren

Bu diziyi böyle şikayet

Bu diziyi böyle şikayet edeceğine bu dizileri çektirmeye olanak tanıyan yada sessiz kalan dini konularda ve Osmanlı İmparatorluğunun şanlı geçmişine toz kondurmayan baştaki yönetime sen veryansın et yada hesap sor nasıl oluyorda üç-beş kişinin zengin edilmesini sağlayan,böyle salak salak dizilerin çekilmesine müsaade ediyorsunuz diye...

31.10.2012 - Ziyaretçi

hepiniz yanlış biliyorsunuz

yahu hepiniz yanlış biliyorsunuz.baştan sona yorumları okudum.hepsi yanlış.açın biraz tarihçeyi okuyun.en iyisini ben biliyorum :)). el bilgisini görmeyen kendininkini derya-yı umman sanırmış.
firuzeciğimide öldürüyolar bu bölümde ya.çok üzgünüm :p

31.10.2012 - Ziyaretçi

CVP:mustafa -selim

bu sitede ilk defa aklı başında bir yorum görüyoruz. Aslında ısrarla vurgulanmak istenen gerçekte budur. Osmanlının yıkılma ve gerileme nedeni dünya üzerindeki değişikler, yeni keşifler ve ticaret yolların değişmesi ile osmanlının yaşadığı ekonomik çöküştür..

Bunları göremeyenler suçu hatayı insanlardaa arıyor.

04.11.2012 - bravo

Hürrem Sultan

Şehzade Mustafa olayındaki dahiliyetine olan inanç, Kanuni üzerindeki negatif etkisinin olduğuna olan inanç, halk tarafından sevilmemesi olduğu sürece Hürrem tarihimizde hep sevilmeyen bir öge olarak kalacaktır. Dönemin kadın şairi Nisai bir mısrasında Kanuniye hitaben şöyle yazar ''URUS CADUSUNA UYDUN/MUSTAFA'YA KIYDUN''. Dönemin edebiyat çevreleri de Hürrem'i sevmemiştir. Venedik elçisi de raporunda Hürrem için ''çok ihtraslı'' şeklinde bir ifade kullanıyor. Yaptığı uygulamalarla Kanuni gibi bir hükümdarı ''Kılıbık'' sıfatına uyacak davranışlara itmiş olduğu halk arasında konuşulur. Kanuninin süt kardeşi, Mustafa'nın katlinden sonra Kanuni ile ilişkisini kesmiştir. Şehzade Mustafa olayı bu milletin kalbinde yara olarak hala kanar.

04.11.2012 - Zafer Turnacı

kimse osmanlının çöküşünü tek

kimse osmanlının çöküşünü tek bir padişaha bağlamıyor ki burda sizde bunu anlamıyorsunuz bir çok imparatorluk vardı sadece osmanlı imparatorluk değildi sonuçta ve diğer imparatorluklar yıkılsalarda dengeyi kurdular ayrıca biz topraklarımızı milliyetçilik hareketlerinden kaybetsekte çoğunu da ordu gücüyle kazandık bunuda atlamayın ordunun başında olmamş 2.selim aman ne olcak değil bütün devletlerde ordu önemliydi osmanlıya denizden karadan saldırıldı türkiye kurulana kadar da savaş vardı 2.selim in orduyla donanmayla ilgilenmemesi önemli değildi DeĞİL ..Avrupada gelişmelere bakılamadaki iç sorunları halletmekten ve becceriksiz yöneticelerin (bu da 2.selim den itibaren başlar ama sadece 2.selimle bitmez tabikide ) başa geçmesidir ayrıca önemsiz ise bu kara deniz savaşları neden kıbrıs gözümüze sokuluyor kendi topraklarımızı koryamayacak hale gelmiştir osmanlı bu da ordunun kötülemeye halkın isyanlarına donanma hasarına bakarsak selimle başlar ama tabiki suç sadece onda değildir kusura bakmayında bunu bile kabul etmiyorsunuz YIKILMA zaten kaç yılında oluyor DURAKLAMAYLA hiç alakası yok diyorsunuz komik

06.11.2012 - g

hakikaten hürremi aklamak

hakikaten hürremi aklamak için mahidevranı karalama kampanyasıdır bu mehmet olayı hastalıklı kız senaryosunu yazmışlar ama unutmuşlar ki Barbaros paşanın kızı getirdiği söylenen 1540 lı tarihlerde KAptan ı derya mız akdenizde PREVEZE deniz seferlerindedir ayrıca mahidevran sultan Amasya da dır istanbuldan ve akdenizden uzak 500 sene önceki kontaktan bahsediyoruz nasıl bir senaryodur bu dizide bile böyle kurgu olmaz cihangirin bile kanburuna mahidevran sebep olmuş diyenler var dizide bile yapılmadı bu kurgununda kurgusu artık ya mahidevran sultan hiç bir rol oynamamıştır bu tahta olayında şehzadesi kendini sevdirmiştir kendisi çalışmıştır hayırlar yaptırmıştır halka veliahd şehzadeyide kışkırtması saçma ..isyan eden her entrikayı yapan şehzadeninde hareket geçmemesi tuhaf .

06.11.2012 - g

Konular