Hürrem | Konular | Kitaplar

Kendi Canını koruyamayan imparatorluğu nasıl korusun

Konu ile ilgili yorumlar 7. sayfadasınız.
Konuya tekrar dönmek ya da konuyu okumak için buraya tıklayınız.

121 yorum 7. sayfa

Şehzade Mustafa Han CENNET MEKAN

bu yazıyı kaleme alanda bir damla akıl yok kusura bakmasın ama yok 2. selim hana kıbrıs Fatihi :D demiş Fatih olmak için ordu başında sefere çıkıp üklke fetih etmek gerekir 2. selim hanın 8 yıllık sadaretinde bırakın sefere çıkmayı saraydan çıktığına dair bir belge yok :D ayrıca strateji yoksunu demiş şehzade mustafaya 2. selim han öyle bir stratejist tiki kıbrıs fetih inden sonra inehbahtında donanmamız yakıldı ve çok değerli denizcilerimiz şehit oldu bu arada 2. selim hanın ölüm sebebide içkidir ;) nerden bakılırsa bakılsın hırvat dönmesi domuz çobanının oğlu rüstemin sultanın kızı ile evlenmesi ve sadrazam yapılması osmanlının düşüşünün başlangıcıdır 2. selim hanın ise hayatta bırakılan son şehzade olarak tahta çıkarılması osmanınlının düşüşüne ivme kazanmışdır venedik li diplamatların avusturyalı elçilerin raporlarına kim bakarsa görür avrupalı elçilerin Şehzade MUSTAFA HAN IN tahta çıkmasından ve kendisinden ne kadar korktuklarını . . .

17.06.2013 - Ziyaretçi

OSMANLI

Şehzade mustafa Öldürülme nedeninin isyan olduğunu hangi belgeye dayanarak diyorsun?
Ve çok sevdiğin 2.selim Dönemi Osmanlının çöküşü dönemine denk gelmektedir.
Şehzade mustafanın arkasındaki devlet büyükleri olmasına rağmen yeniçeriler olmasına rağmen isyan etmemiştir.
Bu da babasına olan sadakatindendir.
Boğulmadan önce uyarılmasına rağmen o çadıra girmiş ve babasının kazabına uğramıştır.
Şehzade Mustafa öldükden sonra yeniçeri ocakları halk içinden sesler yükselmiş bu da hırvat kökenli devşirme Rüstemi sadrazamlıktan uzaklaştırmıştır.
Selim dönemindeki sadrazam çok önemlidir neredeyse padişah gibi davranan sokullu mehmed paşa kıbrısı feth etmiştir.
Selim ise içki içmekten saray dışına çıkamamıştır.
Ve Kanuninin kabullenemediği en büyük hatası Şehzade mustafayı boğdurmasıdır.
Geç olmuş ama Sultan Süleyman bile artık anlamıştır nasıl bir kanlı bir oyunun içinde olduğunu...

12.12.2013 - AKIN

Şehzade mustafa mekanı cennet

Şehzade mustafa mekanı cennet olsun...

12.12.2013 - AKIN

Doğru söylemişsin ama bazı

Doğru söylemişsin ama bazı yerler doğru değil. Kanuninin gözünden bakılırsa oğlunu öldürtmesi doğru.Çünkü Rüstem Paşa Şehzade Mustafanın mührünü çalarak Safevi hümükdarı Tahmasb a isyan mektupları yazmış ve geri gelen mektuplarla birlikte Kanuni Sultan Süleymana bildirmiştir.Ve bu hain tuzağada hem Şehzade Mustafa hemde Kanuni Sultan Süleymanda düşmüştür.Pargalı İbrahim Paşa yada gelicek olursak çok büyük zaferlerde çok büyük bir payı vardır ama tarihtede bildiği gibi boğdurulmasının sebebi isede büyük hırsından dolayıdır.Kanıtı ise Avusturya'yla 1533 yılında yapılan barış görüşmeleri sırasında elçilere devletin kudretinden bahsettikten sonra kendi gücünü şöyle vurgulamıştır:"Bu büyük devleti idare eden benim; her ne yaparsam, yapılmış olarak kalır, zira bütün kudret benim elimdedir; memuriyetleri ben veririm, eyaletleri ben tevzi ederim; verdiğim verilmiş, reddettiğim reddedilmiştir. Büyük padişah bir şey ihsan etmek istediği yahut ihsan ettiği zaman bile eğer ben onun kararını tasdik etmeyecek olursam, gayr-i vaki gibi kalır; çünkü her şey; harb, sulh, servet, kuvvet benim elimdedir."Çok başarılı bir devlet adamı olmasına rahman neyazıkki böyle bir kötü yola düşmüştür.İnşallah söylediklerim faydalı olmuştur. Ama şunuda belirtmek isterim kimsenin haddine değil böyle bir site açarak bilip bilmeden konuşmak.Ülkemizde çok Pr. Tarihçiler var programlara çıkıpta konuşuyorlar. İsteyen merak eden ordan dinler ve çok bilindik Paylaşım yapan yerler var herkezin bildiği orjinal ansiklobedi paylaşım yerleri gerçeği merak eden ordanda bakabilir.Lütfen elinizde kanıtlar olmadan konu açıp atalarımızı kendi şeklinizde yorumlamayın kul hakkıdır!

25.01.2014 - Ufuk

16. yüzyil'i mi anlatacaksın

16. yüzyil'i mi anlatacaksın modern türk siyaseti mi

29.01.2014 - Ziyaretçi12

kanuni adaleti uygulamadı

yazıklar olsun bide osmanlının sonu olan o rusu savunuyosunuz rüstem desen domuz çobanı bi adamın oğlu.diğer yanda yiğitliğiyle adaletiyle cömertliğiyle bi çok padişaha taş çıkaracak asil bi şehzade babasına ihaneti aklının ucundan bile geçirmemiş bence bi dağda iki tane aslan kıral olmaz kanuni bundan çok endişeliydi iktidarını oğluyla paylaşmak istemiyodu oğlunu ortadan kaldırmak için onada bi sebep lazımdı yoksadinlemeden kendisini savunmasına izin bile vermeden öldürdü .birde kanuni..gerçek adalet yargısız infaz yapmaz....bide kalkmış burda saçma sapan zırvalıklarla insanların beynini yıkamaya çalışmayın herkez yanlışı doğruyu biliyor haddinizi bilin kimseyede öğüt vermeyin...

03.02.2014 - rukiye tarmaşır

CVP:kanuni adaleti uygulamadı

Peki o russa sen nesin? kanını bilmem ama dünyaya bakış açın tam bir ermeni ya da yunan olmuş...

o rus dediğin senden daha türktür!!!

tabi anlayabilirsen

05.02.2014 - anlasana

wefwfwdf

Hata yapıyorsunuz eğer gerçekten isyan etseydi başka hanedanlardan neden yardım istesin yeniçeri=halk bunları kullansa kanuni çok rahat tahtından edilirdi.Senin kominist bir bakış açın var bi husus da rus türk hürrem birustur şuan topkapıya kazı düzenlense alttan bir topkapı daha çıkar yani anlıyacağınız zenginlik para hırs ve ölüm korkusu dinde değiştirir lafta adam da öldürtür gerçekte tartışmaayaaa devammmmm.....

06.02.2014 - Ziyaretçi

SEN ÖYLE GÖRMEK İSTERSEN ÖYLE GÖR

yürü git şehzade mustafa tahta çıksaydı belki hala osmanlı imparatorluğunda yaşıyor olurduk

06.02.2014 - Ziyaretçi

CVP:SEN ÖYLE GÖRMEK İSTERSEN ÖYLE GÖR

Hayırdır şehzade mustafanın elinde senet mi vardı. Tahta geçince bütün çocukları torunları kahraman olacak başarıdan başarıya koşacak diye bir veri mi vardı?

o olsaydı.. şu olsaydı.. bu olsaydı falanda filanda. Şehzade mustafanın çocukları nasıl olacaktı? Allahu alem..

Toplumu yönlendiren LİDER\'ler değil.. Halkın ta kendisidir. Süper bir lider bile olsa toplum dejenere olunca gidişatı kimse değiştiremez. Padişahlar o toplumun sesi olmuştur sadece. Her kim geçerse geçsin başa, toplum hak ettiği sona doğru hızla gidecektir.

06.02.2014 - gerçekler

Rüstem paşa şehzadenin

Rüstem paşa şehzadenin ağzından mektular yazmışsa şehzade ne yapsın çoğu tarihçi kabul ediyor sahte diye diyelim kendi yazd tuğ dikti sakal bıraktı yani padişahlığını ilan etti merkezde de düşmanı malum. Neden şehzade gibi babasından emir alıp otağına girer?diğerlerine bakarsak
cem sultan hutbe okuttu para bastı ne yaptı orduyu topladı harekete geçti yavuz selim babasıyla birebir görüştüğü yazmaz mantığınız alıyor mu şehzade mustafa en iyi yetiştirilen diğer kardeşlerinden farklı görülen biri akılsız mıydı bu kadar.?

08.02.2014 - Ziyaretçi

Şehzade Mustafa

O kadar bilgi kirliliği var ki söylediklerinizde sadece birini bile söylemek kafidir.Şehzade Bayezit'in ölümü 1561'dir.Yani Hürrem Sultan'ın ölümünden 6 sene sonradır.Tabiki her anne oğlunun tahta çıkmasını ister mamafih bu böyle çirkin oyunlarlarla olmaz.Ancak Hürrem Sultan'ın Şehzade Mustafa'nın ölümünden tamamen değil kısmen sorumludur.Çünkü Şehzade Mustafa da bazı hataları kendisinin ölümüne neden oluştur.Sakal bırakması,Hakkı olmadığı halde kendi adına tuğra çektirmesi gibi.Bu yüzden nerden geldiğini bilmeyenler ancak böyle bir yazı yazabilir.

11.02.2014 - Ziyaretçi

Yorumum

Alahhtan dilerim ki Hürrem Sultan ve Rüstem Paşa cehendemde sonsuza dek yanarlar...nokta

12.02.2014 - Ziyaretçi

düşündüklerim

tarih yanlızca kazananları yazar diye bir deyiş vardır ben mustafanın isyancı olduğunu düşünmüyorum o zamanda yaşamadık sadece yorum yapabiliyoruz doğru nedir hakka ulaşınca öğreniriz elbet birçok tarihçi mustafanın isyancı olmadığını söyler bazı birkaç tarihçide mustafanın hain olduğunu (halil inancık ilberortaylı)şeyh bedrettin hain midir şehzade mustafa isyankar mıdır bilmem bildiğim tek bir şey var bir şehzadenin ölümünün ardından tüm ozanlar aşıklar mersiyeler ağıtlar yakıyorsa o insan şeytan mıdır ki bu kadar insanı kandırabilsin dediğim gibi varsayımlardan yola çıkarak konuşabiliriz ama deliller var diyorlar şehzade mustafa ile isyana hazırlandığına dair kendimi yerine koyuyorum ben taht için ruslardan safevilerden neden yardım alarak ya da doğru soru nasıl ele geçirebilirim ki iktidarı? ne olursa olsun duygularım mantığımın önüne geçiyor ve şehzade mustafa masumdur diyor ben ölnceye kadar bunun aksine inanmayacağım sarı selim hakkında da bir sürü deyiş var ayyaş kadın düşkünü diye onlar hakkında bir yorum yapmam ama ordunun başında sefere katılmamasından iktidar gücünü hesaplayabilirim.. her neyse diyeceğim odur ki şehzade mustafa masumsan üzerine nurlar yağsın ki ne güzel bir evlat babasına isyan etmemek için ölüme yürür masumsa ve bence masum

13.02.2014 - Ziyaretçi

Bu yorumu yayınlar mısın, yer

Bu yorumu yayınlar mısın, yer mi bilmem ama yine de yazayım. Buraya bu yazıyı tarih bölümü öğrencisi ve Osmanlı tarihi araştırmacısı olarak yazıyorum. Buraya kalkıp Hürrem sultan ın tabiri caizse fanboyluğunu yapmak için site açmışsınız, bir de kalkıp utanmadan yüce Osmanlı şehzadelerini kötülemişsiniz. Ne biçim bi mantığınız var sizin? Size Hürrem sultan ı savununca para mı veriyorlar? Osmanlı'nın kerbelaları evveliyle Şehzade Mustafa Han'ın idamı ardından 2.Osman Han ve Abdülaziz Han'ın katledilmeleri olarak kabul edilir. Bu yüce devletin yabancı hatunlardan sebep yıkıldığını söylemek kısmen doğrudur. Konuya dönecek olursaki,o çok temiz sandığınız Hürrem sultan, direkt olarak olmasa da kendi köpeği olan Rüstem'in ve bizzat kendi dolduruşlarıyla Şehzade Mustafa'nın ölümüne zemin hazırlamıştır. Şehzade Mustafa'nın da hataları yok mudur? Tabiki vardır. Daha genç yaşta babasına karşı takındığı tavırlar, sancağında ordu toplaması, validesinin kendini doldurması, halkın kendisine olan aşırı sevgisinin yine kendisini etkilemesi gibi nedenlerle kendi sonunu hazırlamıştır. Şehzade Bayezid'in idamına gelecek olursak, ağabeyi Selim'in alkolik ve kadın düşkünü olmasından dolayı tahtı hak etmediğini düşünerek ve Lala Mustafa Paşa'nın kendisini doldurmasıyla isyan etmiş bir şehzadedir. Her halükarda Sarı Selim'den daha üstün bir şehzade idi kendisi. O günün koşulları ele alındığında, Mustafa ve Bayezid şehzadelerin, Osmanlı tahtı ve mülkü için en akıllıca seçimler olabiliceklerini Kanuni Sultan Süleyman'ın anlaması gerekirdi fakat kendisinin Hürrem Sultan'a olan aşkı, kendisini öyle kör etmiş olacak ki Mustafa'ya kıydı. Ardından Sokullu aracılığıyla Selim'i destekleyip Iran'a sığınan Bayezid ve çocuklarını boğdurttu. Osmanlı tarihi iyisiyle kötüsüyle hepimizin tarihidir. Tarihimize sırt çevirmek yerine olduğu gibi kabullenmemiz ve sahip çıkmamız, gelecek kuşakların inançları açısından önemlidir. Bu yüzden sitenizde şehzadeleri kötülerden bir kez daha düşünün. Milleti saçma sapan bilgilerle doldurmayın.

13.02.2014 - YayınlaHadiGöreyim