Hürrem | Konular | Kitaplar

Hürrem Sultanın Hayatı

Konu ile ilgili yorumlar 4. sayfadasınız.
Konuya tekrar dönmek ya da konuyu okumak için buraya tıklayınız.

114 yorum 4. sayfa

aynen size katılıyorum bu

aynen size katılıyorum bu diziye sadece bir dizi gözüyle bakılınca evet çok güzel ve başarılı bir dizi ama içindeki oyuncular sultan süleyman başta olmak üzere ve onun ailesinin adını ve hayatından bahsedıyorsa iş burda deyişir ben bu diziyi izleyince kendi kandınlığımdan utandım sultan süleyman böyle birimi diye şüphe duydum ki yeni nesil neler düşünmesin ayrıca bu insanlırı böyle yansıtıyorlar onların kendılerını savunmak gibi bir lüksleri yok acıkcası ben olsam cok rahatsız olurdum insanlarımız birazda derin düşünmeleri lazım ama tabi bu sadece yazdım yorumla kalacak biliyorum yapcak bişe yok ne desek boş allah sonumuzu hayrellsein......

30.05.2011 - Ziyaretçi

şaşkınım

Arkadaşlar, hiç mi İngiltereyi Katolik kilisesinden ayırmış olan ve altın çağını başlatmış olan Kral Hnery ile ilgili kitapları ve dizileri seyr etmediniz? Adam o kadar ahlaksız, terbiyesiz, kişiliksiz gösteriliyor ki... Hiç kalkıp ta o böyle değil şöyleydi, en zeki ve başarılı kraliçemizin babasıydı diye ithamlar duydunuz mu? Hayal gücüne dayalı ne romanlar yazıldı sülalesi hakkında... 6 eş değiştirmiş diye yerden yere vuruldu. Adamın yaptığı büyük işler ele alınmadı bile. Sebebi piyasa, insanların skandal merakı... Maalesef böyle. Şimdi bir dizi çekmiş bizimkiler. Gayet olumlu yönleri de var... Bence burdan yahudi tohumu diye küfretmektense, hodri meydan çevirin tarihi yönü güçlü bir dizi. Ben bu diziyi de izlemiyorum doğrusu... Fakat merak ediyorum sadece tarihi yönünü yansıtan dizi olursa kaç kişi seyredecek acaba? Gelin itiraf edelim ki, bugün toplum evlenme programlarını izleme eğilimindedir...Yine maalesef...

30.05.2011 - Ziyaretçi

peygamberı katma yorumunu

peygamberı katma yorumunu duzgun yaz

14.06.2011 - Ziyaretçi

Kanuni sultan süleyman peygamberimizin halifesi

Güzel kardeşim, Kanuni Sultan Süleyman sıradan bir insan değil, O peygamberimizin halifesi.. Ve gerçek bir müslüman. İslam uğruna mücadele etmiş bir kahraman. Allah dostu evliya bir zaat. Katan katacağını katmış zaten..

14.06.2011 - tepki

ne saçmalık iyice

ne saçmalık iyice abartmışınız. ne halifesi. bu ne uydurma. peygamberimizin ölümünde kaç sene sonra kanuni ortaya cıkıyor haberin var mı? hangi halife imamnikahı olmadan kadınlarla yatar yada oğlunu öldürür. padişaha tapmak resmen cahilliktir. şimdide dünyanın en güçlü ülkesinin başkanı obama. gidin onuda yere göğe sığdıramayın.

16.06.2011 - Ziyaretçi

Tarihten habersiz dizi izlersen

Güzel kardeşim inkilap tarihi dersleri ilköğretimde başlıyor ülkemizde.. Lise ve üniversitede devam ediyor.. Aynı konular tekrar tekrar işleniyor..

Halifeliğin kaldırılış tarihi diye birşey hiç duymamışsınız sanırım. Googleye yazıp bir arayınız! sizi o derslerden geçiren hocalarınıza yazık

Sen dizide gördüklerini burada yazıyorsun. Dizidekileri izlediklerin osmanlı sarayında değil bir ingiliz kraliyet ailesi sarayında geçenlerin kopyası gibi..

Dizi ile gerçek tarihi karıştırmayınız..

Kanuni Sultan Süleyman İSLAM HALİFESİ'dir. Halifelik, yine tarih derslerinde okumuşsunuzdur babası YAVUZ SULTAN SELİM HAN ile osmanlı hanedanına geçmiştir.

17.06.2011 - hayat

Kanuni Sultan Süleyman

Kanuni Sultan Süleyman sürekli savaşa çıkamaz savaşa çıkmak için birçok hazırlık gereklidir. Dizide ilk seferine çıktı diğer seferleride peş peşe yapacak değildi ya! Sefere çıkmadan önce plan yapmalılar biz nasıl sınava girmek için çalışıyorsak onlarda savaş için çalışıyorlar sınavda bize kalem , silgi vs. lazımsa onlara da savaşa çıkmak için silah top gemi vb. şeyler gereklidir .Hem dizi daha yeni başlamış durumda. Lütfen bilip bilmeden, yargılamadan yorum yapmayın!!!

23.06.2011 - saçmalamayınn!!!

çarpıcı gerçekler

her osamanlı padişahı bizim atamızdır onların kadınlarınada saygı duymalıyız ayrıca hürrem haseki sultan için çok ağır konuşuyorsunuz ama birde mahpeyker sultanın hayatını okuyun oda torununu öldürtecekmiş hürrem her konuda haklı sizler kendi çocuğunuzun mu yoksa kumanızınınkinin mi ölmesini isterdiniz.

28.06.2011 - Ziyaretçi

İslam düşmanlığı ???

İnsaf hürrem sultan hakkında olumsuz bir laf söylemek islam düşmanlığı olarak nitelenmiş.Siz peygamberlerdenmi bahsediyorsunuz sahabe efendilerimizdenmi.İslam düşmanı demek bu kadar ucuzmu.Bunun vebalini bilmiyormusunuz.Evet bende hürreme haksızlık yapııldığına inanıyorum ve dzinin genel aile ahlakna zarar verdiğini düşünüyorum.Ama hürreme karşı olmak=İslam düşmanı olmakmı insaf edin böyle şeymi olur

29.06.2011 - Ziyaretçi

CVP:İslam düşmanlığı ???

Burada böyle bir yaklaşımda marifet hürrem sultan değil, Kanuni Sultan Süleyman'dandır..

O'ki devri ikinci süleyman devridir.. O ki Allahın sevgili kullarından, allah dostu bir zaattır. Büyük bir insan.

Hürrem Sultan onun eşi bizim annemizdir. Valide sultan'dır. En değerli İslam halifelerinden birinin EŞİ'dir!

29.06.2011 - Allah dostu

arkadaş kanuni için en

arkadaş kanuni için en değerli İslam halifesi demişsin halifelik Osmanlıya geçtikten sonra babadan oğla geçen yetki konumuna gelmiştir.
İslam dininde ne zamandan beri unvanlar veya yetkiler babadan oğla geçmiştir. hangi yeterlilik değerlerine göre bu vazifeyi almıştır kanuni de çok değerli olmuştur. değerli devlet adamlığı konusuna gelince bir de şehzade Mustafa olayını inceleyin, kanuni döneminde iç beyliklere yapılanları inceleyin, orta Asya'dan bu yana Türk devlet yönetimi ve kültürünü oluşturan otağın akıbetini inceleyin de ondan sonra konuşun... kanuni muhteşem mi yoksa tarihin hasbel kader devlet adamı mı?

08.07.2011 - Ziyaretçi

CVP:arkadaş kanuni için en

Halifeliği bilmeden eleştirirseniz böyle yorum olur. Hilafet dönemin şart ve yönetim sistemine göre ilerler. Emeviler, Abbasilerde de osmanlı benzeri babadan oğla geçmiştir. Babadan oğla geçip geçmesi değil önemli olan sistemin devamıdır. Sanki seçimle gelse dört dörtlük mü olacak?

Peygamberler tarihine de baktığımızda Hz. İbrahim, ishak, yakup, yusuf a.s. bunlar hepsi babadan oğla ilerlemiştir! Hz. davud, Hz. isa bunlar hepsi hz. ibrahim soyundandır.. Nesil ve soy tabiki çok önemli. Bugün bilimsel genetik araştırmaları DNA bilimi bu önemi zaten ispatlamaktadır..

Kanuni döneminde DEVLET sistemi yeniden yapılandırılmış ve bir beylik değil cihan imparatorluğu olduğunun bilincinde sistem yenilenmiştir. Bu yenilenme imparatorluğu 20. yy la kadar taşımıştır.

09.07.2011 - dikkat

cvp..

halifelik ilk önce babadan oğula geçme emeviler zamanında başlamıştır muaviyeden yezite geçmiştir bknz...

09.07.2011 - Ziyaretçi

dört halife ve mehdi

Daha da ek olarak. Peygamber efendimizin erkek evladı vefatından sonra hayatta yoktu.. ilk dört halifenin ilk ikisi peygamber efendimizin kayınpederleridir. diğer iki halife de peygamber efendimizin damatlarıdır. Hz. Mehdi'de peygamber efendimizin soyundan gelecektir

10.07.2011 - ek olarak

allah akıl fikir versin

allah akıl fikir versin.

Müslümanlarla olan savaşların asıl sebebi ne?
türk devletleri yada beylikleri olan savaşların sebepleri ne?
misal neden Karahanlılar kaç kere doğrandı?

biraz deve kuşu hikayesi gibi.

Osmanlı büyük bir imparatorluk, büyük bir uygarlık ve birçok öğeyi içeriyor.

ama herşeyi dinlere dayandırmak din adına yapmak yaptırmak akıllı insanlar için yeterli sebep değil.

misal Kanuni Sultan Süleyman kaç kardeşini, kaç oğluğunu boğdurttu yada öldürttü? püfff neyse!

şimdiye kadar olduğu ve bundan sonra da olacağı gibi herşey para, servet yada din için değil; GÜÇ için! gücü olan herşeye sahip olur.

11.07.2011 - Ziyaretçi