Hürrem | Konular | Kitaplar

Hürrem Sultanın Hayatı

Konu ile ilgili yorumlar 2. sayfadasınız.
Konuya tekrar dönmek ya da konuyu okumak için buraya tıklayınız.

114 yorum 2. sayfa

Hz. Muhammed s.a.v. Arap diye sevmeyelim mi?

Erkeklik babadan geçer.. Nesil babadan oğula devam eder. Hem genetik olarak bilimsel verilerle bu ispatlanmış hem de yüzyıllarca türk inanç ve geleneği budur..

Babalarının gen kodlarını kızlar değil oğul taşır. Bugün osmanlı hanedanından devam edenleri baktığınızda fatih sultan mehmedi, yavuz sultan selimi ya da sultan 2. abdulhamidi görürsünüz..

Sultan ikinci abdulhamid ile Fatih sultan mehmedin resimlerini yanyana koyunuz birbirlerinin kopyası gibidirler. Aralarında 400 yıl vardır..

Sen klavyeden iki kelimeyi yazmayı öğrenip atıp tutmasını biliyor olabilirsin doğru ancak koskoca imparatorluğu yönetenlerin neyin ne olduğunu hiç mi bilmiyorlar? Senin gördüğün düşündüğün bu noktaları hiç mi görmemişler? düşünmemişler?

Onlar dünya hakimiyeti kurmuşken zırcahil, sense bir dizi izleyip monütör başı kahramanlık yaparak allemi cihan mı sanıyorsun kendini?

Angut kimdir Allah bilir..

* * *

Hz. Muhammed s.a.v. Arap diye sevmeyelim mi? endülüs mesela.. Asılları ispanyol ve berberi diye yaslarını tutmayalım mı?

Hz. İbrahim, Hz. Musa, Hz. İsa türk değil diye peygamberlikten mi çıkaralım?

İslam medeniyetini sahiplenmiş ehli sünnet velcemaat itikadı üzerine olan herkesi canı gönülden severiz. Osmanlı ırkcı bir devlet olsa idi bırakın 3 kıtayı 600 yıl hükm etmeyi 60 yılda tarihten silinirdi. Örnek mi istiyorsunuz, buyrun HİTLER!

Allah akıl fikir versin..

16.03.2011 - Arif

YORUMLARA...

SAYIN YORUM YAPAN ARKADAŞLAR DİZİLERİ GERÇEK HAYATA ÇEKİP BİRBİRİNİZİ YEMEYİN LÜTFEN. SONUÇTA O BİR DİZİ KURTLAR VADİSİ, EZEL, KARADAĞLAR, UNUTULMAZ, YAPRAK DÖKÜMÜ VESAİRE VESAİRE BİRSÜRÜ SAYAMAMKİ SONUCTA HEPSİ GİBİ BİR DİZİ, SİZLER BURADA GEÇMİŞİN KURGULANMIŞ ŞEKLİNİ KARALIYORSUNUZ. ÇÜNKÜ DİZİYİ SEVMEDİNİZ. AMA KURTLAR VADİSİNDE MEMATİ NİN OĞLU MAMOŞ U ÖLDÜRÜRLERKEN ZEVKLE İZLEDİNİZ DEĞİLMİ. LÜTFEN YORUMLARINIZ TARİHE OLMASIN DİZİYE OLSUN AMA NASILKİ KURTLAR VADİSİNE EMEK VERDİKLERİ İÇİN SAYGI DUYARAK YORUM YAPIYOSUNUZ YA DİĞER DİZİLEREDE AYNI ŞEKİLDE HERKESİN BİR DUYGU DÜŞÜNCESİ VAR BUNADA SAYGI GÖSTERELİM HEPBERABER.

16.03.2011 - Ziyaretçi

Muhteşem

Muhteşem yüzyıl hakkında sunu söylemek isterimki, kanuni koskoca padişah, o her gunünü kadınla gecirmeyecekte ben mı gecirecegim, o zamanda adam her aksam zamanını ayırıp kadın alıyormuş bunda acaip bir şey yok, dizidede haseki Sultan mahidevran ve hürrem arasında gecen kanuni ye sahip olma oyunlarına yer veriliyor e Buda gercek ve Buda normal abartan arkadaslara söylüyorum,
ne var bunda.

18.03.2011 - Ziyaretçi

Padişah olunca herşey mübah mı oluyor sanırsınız?

Avrupa saraylarının kralları kraliçeleri olsa dediğinizde haklısınız diyeceğiniz. Çünkü onları engelleyen bir inançları yoktu. Söz konusu osmanlı ve kanuni olunca padişah bu tabiki yapar demek cok büyük bir gaflet..

Ciddi bir toprakları yönetmek dünya ile savaş içinde olmak seksle sabahlayarak olmaz. Tam tersi gecesini gündüzüne kadar çalışarak olur.. İnandıkları inançları da zaten buna müsade etmez. Padişahta olsa en fazla 4 eşi olur aynı anda.. Durum bu

Kendi fantezilerimizi padişahlar üzerinden anlatmayalım

18.03.2011 - hayat

insan eleştirebilir ancak

insan eleştirebilir ancak tarihe malolmuş ve dünya tarihine yön vemiş bir ulu şahsiyeti bu denli maskara haline getrip,osmalıyı hep uçkuruna düşkün, basit işlerle ilgilenen basit insanlarmış gibi göstermek çok abestir. Bu insanların hayatı objekif bi şekillde incelendiğinde şu görülecek ki bu insaların hayatının büyük bir kısmı seferlerde savaş alanlarında geçmiştir. 23 milyon km kare büyüklüğünde bir ülkeyi idae etmek çok da kolay olmasa gerektir. Bugün osmanlının küçük bi eyaleti durumunda olan güzel ülkemizi bile idare ederken ne kadar zorluklarla karşılaşıyoruz. Bu gün isimlerini bile sayamayacağımız ve haritada yerlerini bulmaktan aciz olduğumuz nice ülkeleri idare etmiş olan ve de her şeyden önemlisi bizim ecdadımız olan bu üstün şahsiyelere karşı ne yazıkki çok hoyraça davranıyoruz. Unutmayalım ki bunlar bizim dedelerimizdir. kişi dedesine sövebilir mi. Batılılar kendi değerlerine karşı son derece musamahakar davranırken bizler kendi dedelerimizi maskara durumuna düşürüyoruz ne kadar acı bi durum. Daha dün dedeleri padişahımızın yanında ancak sadrazam ile konuşailen batılılar bu gün ecdadımızı eleştirme ve ( ecdadına sövme)işini o büyük ecdadın çocuklarına vermişler, ve üstad Cemil MERİÇ'in ifadesi ile bizler de bu görevi "bir nişan-ı Zîşan " kabul edip ecdadımıza sövmeye devam edioruz, ne garip... Allah aşkına söyleyin gelecek ve var olan neslimize kimi örnek göstereceğiz...

26.03.2011 - yusuf kırmızıüz

Hürrem Sultanın Hayatı

Şehzade Mustafa gerçekten Hürrem Sultan yüzünden mi boğduruldu?

29.03.2011 - ayşe

Şehzade mustafa isyan ettiği için

Şehzade mustafa isyan ettiği için boğduruldu. Hürrem Sultan ile hiç bir alakası yoktur!

29.03.2011 - hayat

ŞEHZADE MUSTAFA isyan etmedi

ŞEHZADE MUSTAFA isyan etmedi ..boğdurulduğunda 38 yaşında olumasına rağmen ve tahtın varisi olup tahta geçmesi gerekirken dahi babasına karşı isyan çıkarmadı..hürrem hatun kendi oğullarından birinin padiyah olmasını istediği için damadı rüstem ağayla birlikte kanuninin düşmanı olan iran hükümdarının oğlu, iran hükümeti adına gönderilen bir yazıda (hürremin ve rüstemin komplosu) bir şekilde dalaverelerle şehzade mustafanın mührünü kullandılar sahte mühür yapaarak ..ve hürrem hatun ne yaptı etti ve şehsade mustsafanın kellesini kestirdi

01.04.2011 - Ziyaretçi

Kanuni zır cahil siz Allamei cihansız

Şehzade Mustafa hakkında mahkeme 450 yıl önce karar verdi. Siz hala neyin derdindesiniz! Kanuni Sultan Süleyman af buyurun APTAL siz çok mu AKILLISINIZ! Behey ahmaklar uyanın artık. yazdıklarınız bize yutturulmaya çalışılan yalanlar!

Şehzade mustafa'nın ölümünün kesinlikle hürrem sultan ile alakası yoktur!

01.04.2011 - hayat

* cevapla #3Ziyaretçi

* cevapla

#3Ziyaretçi (doğrulanmadı) tarafından Cum, 04/01/2011 - 15:51 tarihinde gönderildi.
ŞEHZADE MUSTAFA isyan etmedi

ŞEHZADE MUSTAFA isyan etmedi ..boğdurulduğunda 38 yaşında olumasına rağmen ve tahtın varisi olup tahta geçmesi gerekirken dahi babasına karşı isyan çıkarmadı..hürrem hatun kendi oğullarından birinin padiyah olmasını istediği için damadı rüstem ağayla birlikte kanuninin düşmanı olan iran hükümdarının oğlu, iran hükümeti adına gönderilen bir yazıda (hürremin ve rüstemin komplosu) bir şekilde dalaverelerle şehzade mustafanın mührünü kullandılar sahte mühür yapaarak ..ve hürrem hatun ne yaptı etti ve şehsade mustsafanın kellesini kestirdi





kesinlikle katılıyorum yalnız bu komploya hürrem ve rüstem'le beraber hürrem ve sultan süleyman'ın kızları mihrimah sultan da katılmıştır.annesinin dolduruşlarıyla entrikalara karışmıştır.hürrem sultan süleyman'ın kızına olan düşkünlüğünden faydalanıp (öyle ki sultan süleyman mihrimah sultanın divan toplantılarını pencere perde arkasından izlemesine izin bile vermiştir.hatta preveze deniz savaşında kullanılan ve zafer kazanan 60 kadırgayı da barbaros hayrettin paşa için mihrimah sultan babasına yaptırtmıştır ve donanmanın adı da mihrimah sultan donanması olarak geçmektedir)kullanmıştır.kendi menfaatleri için kızının olanca diretmelerine karşın kendinden çok büyük bir erkekle nikahlanmaya zorlamış,kızını ve damadını kendi çıkarları uğruna maşa niyetine kullanmıştır.


ayrıca hayat isimli kullanıcıya:burda her birey kendi fikrini söyleme hakkına sahiptir. siz kim oluyorsunuzda aynı fikirde değilsiniz diye insanlara ''ey ahmaklar'' diyebiliyorsunuz?????bu cesareti nereden buluyorsunuz??bu nasıl bir saygısız usluptur lütfen kendinize gelin ve insanlarla saygı çerçevesinde konuşun!!!

02.04.2011 - ceren

Bu bir televizyon dizisi

Bu bir televizyon dizisi arkadaslar. Bir belgesel degil... Bu siz aksam evlerinizde oturup kendinizi eglendiresiniz diye yapilmis bir tuketim malidir. Bir kurgudur! Bir TV dizisinde tarihi gercek aramak kadar ahmakca bir davranis olamaz. Madem o kadar begenmiyorsunuz, gercegini ogrenmek istiyorsunuz, gidin history Channel'de tarih belgeseli izleyin. Ya da en iyisi gidip TARIH KITABI OKUYUN!!

02.04.2011 - VILLAREAL

Eğlence olsun diye rodos, belgrad feth edilmedi

Evet doğru bu bir dizi. Ancak 450 yıl önce eğlence olsun diye rodos, belgrad feth edilmedi.. O kadar sefer yapılmadı.. Yarın bir başkası da eğlence olsun diye Hz. Muhammed dizisi yapıp harem sahneleri ile donatsa eğlenerek mi izliyeceksiniz!

Bu diziyi çekenler belgesel çekseler yine aynı haltı yerler. Niyet üzüm yemek değil!

02.04.2011 - hayat

hürrem rüstem damat ibo

Hayırdır kankalarınızdan mı bahsediyorsunuz. Tarih akıl yürüterek fikir belirtelerek yazılmaz. Belgelerle yazılır. Ortaya belge koydunuz da biz mi itiraz ettik. Hiç bir belge olmadığı halde ahkam kesip tarihimizi alçaltan herkes AHMAK'tır!

Kaldı ki hürrem Sultan'ın oğlu Şehzade Beyazid'te aynı akibete uğramış şehzade mustafa iki çocukları ile birlikte öldürülmüştür. Eminim ki bunu da ilk defa şu an okuyorsunuzdur..

Eğer şehzade mustafa padişah olsa idi. Bugün şehzade beyazid'i kanuni sultan süleyman mahidevranın entrikaları yüzünden öldürttü diye yazacaktınız.

Enver Paşa'nın ihtirasları yüzünden 250 bin şehit çanakkalede 100 bin şehit sarıkamışta.. bir milyondan fazla şehit farklı cephelerde verildi.. Sanırım 1 milyon şehitin kanı şehzade mustafa'nın kanının bir damlası bile etmiyor olmalı.. 450 değil 100 sene öncesine dönüp bakınız..

Bir kişinin canı o kadar kıymetli ise 1 milyon mehmetçiğin hesabını sorunuz!

Onlar bir tek müslümanın bile burnu kanımasın diye kendi oğullarını bile feda edebilirken hain diyecek kadar alçalıyoruz. Diğer taraftan milyonlarca müslümanın kanına girenleri neredeyse kahraman ilan edeceğiz.. Bu ahmaklık değil de nedir?

02.04.2011 - hayat

saygısız sizsiniz asıl ahmak

kusura bakmayın ama saygılı olmaya çağırdıkça saygısızlığı ele alıyorsunuz.asıl ahmak siz asıl ahmaklık da sizin burda yaptığınızdır.söylediklerinize kendiniz inanıyor musunuz?onca insanı kandırmak ve hatta galeyana getirmek maksatlı yazılar yazıyorsunuz?şimdi şehzade mustafa isyan etseydi şayet ismi cismi olmayanların isyanlarını bile yazan tarih mustafa'ın isyanını yazmaz mıydı??siz gördünüzse paylaşın kaynağını hep beraber görelim!!öyle ona buna ahmak demekle olmaz.sitenizde tarihi hiçbir belge yok hep profesörlerin yazılarına,sizin yazılarınıza (kimsiniz bilmiyorum tarihçi mi?ilahiyatçı mı?yoksa din kivesi altında milleti kandıran biri mi?)) ve başka sitelerden koplayaladığınız bilgiler yer alıyor.ne kadar güvenilirsiniz tartışılır.burda ben otoriteyim diyerek yorum yapmıyor insanlar ancak siz sanki otoriteymişsiniz gibi ahkam kesiyorsunuz.siz nerden biliyorsunuz tüm bunları.söylediğiniz gibi ilk kez duymuyorum bunları çünkü duymaya hacet yok okuyup araştırıyorum. bu kadar dindar bir insanken iftiranın ne manaya geldiğini ve cezasının ne olduğunu gayet iyi bilirsiniz hele ki ölmüş insanlara mustafa ve mahidevran gibi.bi yanda aşkı için yaşayan diğer yanda tahta ortak olmak iktidar meraklısı iki kadın var varın siz düşünün gerisini.düşünseniz bu denli taraflı yorum yapıyor olmazdınız.ayrıca her konuyu saptırıp şehitlerimize ve yakın tarıhteki olaylara getiriyorsunuz konuyla alakası yok bahsettiklerinizin.siz belli ki sırf tartışmak olsun diye yorum yapıyorsunuz!!

02.04.2011 - ceren

Şehzade mustafa'nın isyanı açık ve nettir

Sizin şahzınıza ait herhangi bir yorumumuz olmamıştır. Böyle bir yanlış ifademiz oldu ise sizden özür dileriz. Yazılan çizilenlere inanıp öyle sananları da sözümüz dışına alıyoruz. Vurgumuz hakaret değil işin ehemmiyetini ortaya koymaktır. Ağzımızla kuş tutsak emin olun ok atmayı bilmiyor diye yaygara çıkaracak çok insan var.

Şehzade Mustafa'nın isyanı ile alakalı zaten belgeler mevcut. Bu isyanı araştırma komusyonu başında da "sokullu mehmet paşa" bulunmaktadır. Hani kanuni sonrası sokullu dönemi derler ya bazı tarihçiler işte o sokullu. Kahraman olarak tanıttıkları şahsiyetin şehzade mustafa isyanını araştırmak üzere bizzat kanuni tarafından görevlendirildiğini gizlerler..

Şehzade Mustafa'nın ölümü - Hürrem Sultan bağı iddia değil iftiradır.. Olayı çok iyi gözlemlediğimizde böyle bir iftira kampanyasının aslında sadece kanuni sultan süleyman'ı karalama ve itibarını ayaklar altına serme operasyonundan başka bir şey olmadığını göreceksinizdir.

02.04.2011 - hayat